یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
دانستنی‌های فراساحلی سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۱۰:۲۵

سرعت بالا چقدر برای کشتی‎ها هزینه دارد؟

باشگاه خبری فراساحل: کلاب Swedish هشدار داد که مالکان کشتی هنگام مشخص کردن نوع موتوری که روی کشتی‎های ناوگان خود باید نصب کنند، همیشه باید نگاه بلند مدت داشته باشند. به   گزارش باشگاه خبری فراساحل تازه‎ترین آمار و ارقام این کلاب P&I نشان می‎دهد که کشتی‎هایی که نیروی خود را از موتورهای با سرعت بالا یا متوسط می گیرند، خسارت و هزینه ‎هایی تا دو برابر و نیم بالاتر از کشتی‎هایی دارند که موتور آنها با سرعت پائین است. موتورهای سرعت بالا به طور میانگین هزینه و خسارتی نزدیک به 65 هزار دلار بر دوش مالکان می‎گذارد. در گزارش Swedish Club با عنوان Main Engine Damage به دسته از خسارت ها اشاره شده است که بسیار رایج هستند. بر اساس آمار هر کشتی در طول عمر خود به طور میانگین یک تا دو مرتبه دچار نقص و اشکال شده و خسارت می بینند.

با توجه به عواقب هزینه بری که این حوادث برای مالکان کشتی‎ها و بیمه‎گران آنها دارد، پیدا کردن دلیل اصلی اینگونه حوادث و ارزیابی شیوه‎های مختلف جلوگیری از آن اهمیت دارد. در این گزارش همچنین توصیه ‎ایی برای جلوگیری از وقوع این حوادث از زبان بزرگترین تولیدکنندگان موتورهای کشتی جهان یعنی شرکت های MAN Engine و Wartsila آورده شده است. پتر استالبرگ، مشاور فنی ارشد، می گوید: "تحقیقات ما نشان می‎دهد که کشتی های نفتکش و فله‎برها در زمینه خسارت هایی که به کلاب ارجاع داده می‎شوند، بهترین عملکرد را دارند. بیشتر این کشتی‎ها موتورهایی با سرعت پائین دارند. در مقابل، کشتی‎های مسافربری و تفریحی بیشترین تعداد خسارت را گزارش می‎کنند (0.066 خسارت برای هر کشتی در سال).  اغلب این کشتی‎ها چندین موتور با سرعت متوسط دارند. این موضوع در مورد کشتی های رو-رو نیز مصداق دارد.

وی ادامه داد: "هنگامیکه می‎توان بین موتورهای با سرعت پائین و سرعت بالا انتخاب کرد، تجربیات کلاب نشان می دهد که انتخاب موتور با سرعت پائین گزینه ایمن‎تری است. گرچه موتورهای با سرعت پائین فضای کمتری اشغال می‎کنند اما هزینه‎های کشتی را در بلندمدت افزایش می‎دهند." در همین حال در این گزارش اشاره شده است که اشکال در عملکرد روانکارها و نیز نگهداری نامناسب از موتور، دو دلیل عمده بروز خسارت است.



  کد خبر : 5538
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :